Schakel de klachtenfunctionaris in

Als je er niet uit komt met je zorgverlener dan kun je de klachtenfunctionaris inschakelen. Vaak staan op de website van de zorginstelling, arts of behandelaar het telefoonnummer en e-mailadres van de functionaris. Je kunt met verschillende klachten bij de klachtenfunctionaris terecht.

Bijvoorbeeld als je vindt dat er iets fout is gegaan tijdens een behandeling of een onderzoek. Of wanneer je vindt dat je onvoldoende informatie hebt gekregen. Het kan ook zijn dat je het gevoel hebt dat een arts je niet serieus neemt. Of dat je veel te lang moet wachten voor een afspraak. Ook klachten over het eten, de schoonmaak of een rekening van het ziekenhuis kun je bespreken met de klachtenfunctionaris . Afhankelijk van de aard van de klacht kijkt de klachtenfunctionaris hoe hij of zij je kan helpen. Overigens is alles wat je met de klachtenfunctionaris bespreekt, vertrouwelijk. Je hoeft dus niet bang te zijn dat wat je vertelt ergens anders wordt besproken. Pas wanneer je daarvoor toestemming geeft, wordt de klacht verder in behandeling genomen door de klachtencommissie.

Bekijk hier stap 3 Laat je bijstaan